Jak dbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy?
Zobacz inne aktualności
Bądź ostrożny podejrzane linki mogą być bramą do oszustwa!
Podejrzane linki mogą być bramą do oszustwa! Nigdy nie otwieraj wiadomości i dołączonych do nich załączników z nieznanych źródeł.
Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa
Październik to Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa 📅 U nas przebiega on pod hasłem #wnikajwcoklikasz.
Nowa wersja usługi BLIK
Od dnia 02.10.2023 roku udostępnimy nową wersję usługi BLIK w ramach, której będzie można wykonywać przelew na telefon osobom fizycznym.
Transakcje internetowe
Od dnia 1 lipca 2023r. uwalniamy transakcje niskokwotowe, realizowane w Internecie, od obowiązku silnego uwierzytelnienia za pomocą 3D Secure.
Uważaj na oszustów
Uważaj na kontakt telefoniczny, sms’owy i mailowy ze strony oszustów o rzekomo zagrożonych Twoich oszczędnościach w banku.
KNF – informacja
Urząd KNF zwraca uwagę na ryzyko zwiększonej aktywności cyberprzestępców
JAK DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH PIENIĘDZY?
Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.
× NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
× Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
× Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
× Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
× Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
× Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.
✓ Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
✓ Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
✓ Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości elektronicznej.
✓ Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
✓ Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
✓ Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://… a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.
✓ Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
✓ Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
✓ Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.
✓ Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.
! Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi o:
- instalację certyfikatów na komputerach i telefonach Komórkowych,
- podanie danych kart płatniczych i kredytowych (numer karty, kod PIN) oraz danych dotyczących Twojego telefonu (numer i model),
- udział w testowaniu nowych funkcjonalności serwisu Transakcyjnego,
- wykonanie przelewów testowych ani zwrot środków na rachunki innych Klientów,
- zainstalowanie aplikacji wykorzystującej usługę pulpitu zdalnego; Bank nie korzysta z tego rodzaju narzędzi w ramach kontaktów z Klientem.
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na numer Twojego Banku – tel. 15 865 00 71
PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.